خاص| من احتفالية 30 يونيو.. شحتة كاريكا: مصر منصورة ليوم الدين

تحيا مصر 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

يستعد مطرب المهرجانات شحتة كاريكا لحفله بعد قليل ضمن احتفالات ذكرى ثورة 30 يونيو الليلة، في ممشى سيتي بارك بجانب حمو بيكا، وسيكون الدخول مجانًا.

شيحة كاريكا: أنا بقيت مطرب بيكم وجيت عشان بحب بلدي

تحدث شحتة كاريكا عن احتفالية 30 يونيو أما كاميرا تحيا مصر وعبر من خلال عن حبه لمصر، وقال: "أنا بقيت مطرب بيكم وجيت هنا عشانكم بحب بلدي وماليش دعوة بغيري، لازم نوصل رسالة أن مصر في أزمة ولازم تعدي".

709.jpg
شحتة كاريكا من احتفالية 30 يونيو 

وتابع شحتة كاريكا قائلًا: "لما عملنا ثورة إيه اللي حصل لنا اتبهدلنا مننا فينا والبلد وقعت وقومناها تاني بعد سنين، البلد بتتحارب ولازم إحنا نستوعب كل حاجة، ربنا يكرمنا كلنا وبإذن الله مصر منصورة ليوم الدين".

شحتة كاريكا لـ طلاب الثانوية العامة: التعليم هو سلاحكم

ووجه شحتة كاريكا رسالة لطلاب الثانوية العامة بمناسبة امتحاناتهم الحالية، وقال: "تركز عشان ده مستقبلكم لازم تنجحوا وتجتهدوا، ومتخافوش من حاجة اقرأوا الفاتحة وخشوا اكتبوا وبإذن الله تنجحوا".

710.jpg
شحتة كاريكا 

واستكمل شحتة كاريكا قائلًا: "التعليم هو سلاحكم في الحياة وبقينا في عصر التكنولوجيا، لازم تتعلموا عشان تقدروا تسيطروا على البلد وتحافظوا على مصر وتحيا مصر، الناس لازم تفهم أن اللي جاي أصعب ولازم يذاكروا البطالة كتير في مصر" واختتم شحتة كاريكا حديثه عن فلسطين وما تمر به على يد الاحتلال الإسرائيلي وقال: "فلسطين دي بلدنا وربنا معهم كل حاجة في أيد ربنا".

شحتة كاريكا وحمو بيكا في احتفالية 30 يونيو

يحيي شحتة كاريكا وحمو بيكا حفل غنائي احتفالا بذكرى ثورة 30 يونيو، ومن المقرر أن يؤدي كلا من حمو بيكا وشحتة كاريكا مجموعة من أروع الأغنيات التي يحبها الجمهور احتفالا بالمناسبة، والدخول مجانًا، ومن المقرر أن الحفل في ممشى سيتي بارك أكتوبر، بحضور عدد كبير من الجمهور المصري.

والجدير بالذكر أن شحتة كاريكا وحمو بيكا قد وصل إلى الحفل وسط اختفاء كبير من الجمهور ليشعلوا الحفل حماس بأحدث أغانيهم وسط تفاعل من قبل الجمهور على المسرح، ليرفع الحفل اليوم شعار في حب مصر.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق